Kocaeli İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde vatandaşların sağlıklı ve güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla il genelindeki denetimlerini üst seviyeye çıkardı. İlçe müdürlüklerine bağlı gıda kontrol ekipleri, özellikle bayram döneminde tüketimi artan ürünlerin üretim ve satış noktalarını mercek altına aldı.
Fırınlardan Tatlıcılara Tüm İşletmeler Sahada İnceleniyor
Ekipler; fırınlar, pastaneler, marketler ile tatlı, çikolata ve şekerli mamul üretimi/satışı yapan işletmelerde eş zamanlı denetimler gerçekleştiriyor. Yapılan kontrollerde işletmelerin genel hijyen koşulları, ürünlerin son tüketim tarihleri ve muhafaza şartları titizlikle inceleniyor.
Denetimler Bayram Boyunca Kesintisiz Sürecek
Vatandaşların huzurlu ve güvenli bir bayram geçirmesi için resmi tatil süresince de sahada olacaklarını belirten yetkililer, denetimlerin kesintisiz devam edeceğini bildirdi. Denetimler sırasında esnaf ve tüketicilere bilgilendirmeler de yapılırken, vatandaşların karşılaştıkları her türlü olumsuz durumu Alo 174 Gıda Hattı’na bildirmeleri çağrısında bulunuldu.

